Tarkista, oletko valmis hyödyntämään automaatiota!

Markkinoinnin automaatio on ollut trendisana jo muutaman vuoden. Automaatiosta maalaillaan helposti hyvin ruusuinen kuva: kytket automaation päälle ja kaikki rullaa kuin itsestään.

Käytännön kokemusten myötä on selvinnyt, että osa markkinoinnin automaation käyttöönottajista pettyy. Tutkimuksissa suurimmat ongelmat ovat:
  • Markkinoinnin automaation tuottamat tulokset eivät oikeuta siihen tehtyä investointia
  • Markkinoinnin automaatiota ei hyödynnetä täysimääräisesti
  • Yritykseltä puuttuu markkinoinnin automaation strategia

Miten sinä voit varmistaa, että pääset siihen valiojoukkoon, joka saavuttaa 34 % kasvun myyntitulokseensa* markkinoinnin automaatiolla?

Työkirjan avulla tarkistat organisaatiosi valmiuden automaation hyödyntämiseen ja teet jo osan strategiatyöstä: määrittelet tavoitteet, ruksit asiakaskokemuksen kehittämiseen tarvittavat toimenpiteet ja kartoitat kevyesti nykytilannetta.

*Lähde: Salesforce Pardot 2015 Customer Relationship Survey